Как да печелим пари от журналистика? Бизнес модели за новите медии

По време на уебинара разглеждаме как новите медии се справят с бизнес проблемите на класическите новинарски медии и какви нови бизнес модели могат да започнат да прилагат.

Нека разгледаме класическия бизнес модел на вестниците. Ако трябва да се опрости, той се основава на продажбата на три неща:

  1. реклама (още по-просто: продажба читатели на рекламодатели);
  2. продажба на съдържание на читателите (т.е. действителното съдържание на вестника – статии и снимки);
  3. продажба на канала (т.е. на медията) на читателите.

Като цяло вестниците успяват много успешно да запазят основните си източници на приходи въпреки появата на нови медии и намаляването на читателската аудитория. Но промените в начина на употреба на медиите, които станаха възможни благодарение на интернет, и преместването на рекламодателите в интернет изложиха на риск класическите бизнес модели. 

Най-очевидният отговор на предизвикателството на времето е просто да започнете да усвоявате нова медийна среда и да преместите бизнес модела си там. Но има и проблеми:

Програма на уебинара:

Как можете да печелите пари от съдържание, когато все по-малко хора са готови да плащат за него? 

Защо да плащате за печат и разпространение, когато онлайн разпространението е не само значително по-евтино, но и по-ефективно? 

Как да продадете аудиторията си на рекламодателите, когато тя се свива и вие знаете по-малко за нея от онлайн конкурентите си?

 

Аудитория: Редактори, мениджъри по развитие в медиите, журналисти, копирайтъри

Лектор:  Бойко Проданов – Бизнес консултантвиж профил

Дата и час  на провеждане: виж календара

Цена за участие: безплатно, след регистрация

Запишете се безплатно

Вижте също