Ефективната радиореклама мотивира потребителите да предприемат действия с действени думи, закачливи джингълове и звукови ефекти. Авторът обикновено разполага с 15 до 60 секунди, за да привлече вниманието на аудиторията и да предостави необходимата информация. Постигането на този баланс изисква усърдие и креативност.
Част 1
Продължителност на видеоклипа
- Изберете оптималната продължителност на рекламата. Радио рекламите обикновено са с продължителност от 15 до 60 секунди. В страните от ОНД средната продължителност е 20–40 секунди, а в САЩ може да достигне 120 секунди. Решението за продължителността трябва да се основава на вашия наличен бюджет, творчески формат и осведоменост на аудиторията за вашия продукт или услуга. Ако нямате финансови ограничения, понякога е полезно да използвате поредица от видеоклипове с различна дължина. Когато работите върху рекламното си копие, четете го с нормално темпо и се уверете, че се вписва в общата времева рамка.
- Ако продуктът или услугата са широко известни, но бюджетът е ограничен, тогава 15 секунди ще бъдат достатъчни.
- Ако рекламата е творческа история, тогава ще ви отнеме 40-60 секунди, за да разкажете история и да продадете услуга или продукт.
- Не усложнявайте кратките видеа. Когато работите върху 10-15 секундно видео, трябва да предоставите само обща информация за продукта или услугата. Ако вашата целева аудитория вече е запозната с продукта или услугата, тогава кратката продължителност е оптимална. За такъв кратък период от време трябва да посочите производителя на стоките или организатора на събитието, самата услуга или продукт, цената и данните за контакт.
- Една кратка реклама е дълга 30-40 думи.
- 3. Грабнете вниманието на публиката за 30 секунди. В този случай авторът на рекламния текст може да надхвърли общите факти и да използва допълнителни подробности за вашия продукт. Разширените граници ви позволяват да създавате по-изобретателен и привлекателен текст. Можете да напишете диалог, гласови препоръки от доволни клиенти или дори кратка житейска история.
- 30 секундно видео трябва да съдържа не повече от 80 думи.
- Създайте дълъг видеоклип от 40-60 секунди. Това е максималната продължителност на ефективна реклама. За една минута можете да предадете на потенциалните потребители цялата необходима информация и да продадете продукт или услуга. Добрият писател ще има време да привлече вниманието на аудиторията, да подчертае проблема, да предложи решение и да гарантира, че вашият продукт или услуга ще задоволят нуждите на клиента.
- Тази продължителност е оптимална за популяризиране на нови продукти и услуги.
- Едноминутно видео трябва да съдържа не повече от 125-160 думи.
Част 2