За да може потенциалният купувач да закупи точно вашия продукт в огромен поток от информация, привлечете го с помощта на продаващ текст. „Куките“ ще бъдат специални формули, според които трябва да изградите материал, така че да предаде на потенциален купувач предимствата на вашия продукт или услуга.
AIDA (Attention — Interest — Desire — Action)
Внимание – Интерес – Желание – Действие
Attention. Обръщаме внимание. Заглавието трябва да е такова, че да искате да кликнете върху него, а уводната част или лийдът да провокира допълнително четене. Не привличайте внимание със заглавие от категорията: „Шок! Момичето свали 20 килограма за ден!“. Подчертайте офертата си по различен начин, но близък до нуждите на обикновения купувач.
Interest. Поддържаме интерес. Създайте интрига, разкажете парадокс, опишете шокираща история. Преведете читателя през историята направо към предимствата на вашия продукт: ако историята, макар и безумно интересна, изобщо не е свързана с проблема на човека, той веднага ще затвори сайта.
Desire. Ние предизвикваме желание за закупуване на продукт или услуга. Разкрийте полезните свойства на продукта, опишете с какво сте по-добри от вашите конкуренти и как да разрешите проблема на посетителя на сайта.
Action. Ние настояваме за действие. „Обадете ни се сега и разберете подробностите за промоцията“, „Оставете телефона си – ние ще ви се обадим и ще предложим най-добрите условия.“ Това означава, че клиентът е „узрял“ и остава само да се договорите с него за цената и доставката. Има много специални глаголи, които насърчават човек да действа: „регистрирай се“, „абонирай се“, „изтегли“, „плати“, „купи“, „кликни“, „научи“ и т.н.
Разновидности на AIDA, но се добавя мотивация или доверие. Мотивацията е специална оферта, която трябва допълнително да насърчи покупката: „Обадете се до 10 минути и ще предложим 10% отстъпка“ или „Въведете имейла си и получете електронна книга като подарък“. Доверието е преглед на благодарен клиент или списък с известни купувачи на магазини, различни лицензи, похвали или сертификати.