Средата обект-вещ се разбира като средата, която ни заобикаля. Предметите и нещата понякога могат да разкажат за събития не по-малко от човек. Основният въпрос за журналиста е къде да намери тези източници. В момента в обществото е утвърдено разбирането за необходимостта от организационна информационна подкрепа на медиите.
Днес има доста широка система за информиране на журналистите за текущи събития. Позоваваме се на основните си форми, както следва:
- Брифинги – кратки срещи на служители на средствата за масово осведомяване, на които те се запознават с позицията на силовите структури по конкретен въпрос;
- Презентации – тържествени срещи на представители на всякакви държавни, обществени или частни структури с обществеността, включително представители на пресата, за да се запознаят с ново предприятие, нови продукти, нови резултати от дейността;
- Пресконференции – срещи на държавни или обществени дейци, представители на науката, културата и др. с журналисти, за да ги информирате за актуални събития или да отговаряте на техни въпроси;
- Прессъобщения – специални репортажи за пресата за значими факти в определена област на действителността, изготвени от съответните пресслужби;
- Специални бюлетини за актуални събития в определена сфера на дейност, създадени от корпоративни информационни агенции;
- Спешни съобщения по факс или електронна поща, получени от медиите от прессекретари, пресслужби. Пресцентрове на различни ведомства и обществени сдружения.
Те снабдяват редакциите на медиите с информация, която по-късно се отразява в материалите на печатната и телевизионната журналистика. Специално внимание заслужават клубовете и асоциациите на журналистите. Те всъщност не са производители на информация, но допринасят за обмена и разпространението на важни съобщения, сключването на договори и споразумения в тази област.
Изключително важно е също, че днес законът предвижда правото на журналистите да искат и получават информация от държавни органи и организации, обществени сдружения и длъжностни лица.