Библиотека

8 принципа за успешното разказване на истории на Сет Годин

Сега за почти всеки бизнес е важно не само да се представи информация, необходимо е да се убеди и докосне душата. Знаете ли как да разказвате истории, които привличат вниманието на публиката и влияят върху по-нататъшното поведение на слушателите или читателите?
Сет Годин, американски маркетинг гуру и бивш главен маркетинг директор на Yahoo, очерта осем принципа на съвременното разказване на истории.

 

1.Историите са навсякъде!

Днес всеки разказва истории, волно или неволно, съзнателно или не. Няма значение каква е вашата професия и какво имате в живота, това отдавна се е превърнало в навик за вас. Разказвате истории на близки, клиенти, приятели. Винаги сте принудени да разкажете нещо, понякога дори трябва да придадете на разказите си някаква специална форма, за да станат по-убедителни, да бъдат изслушани и чути, а още по-добре – да разпространиш посланието си по-нататък.

Историите са толкова важни и защото с тях човек храни съзнанието си, създавайки своята реалност, менталните си схеми и ценностната си система. Когато чуем история, която харесваме, ние я „присвояваме“, като я помним. В бъдеще тя ще подхранва нашите вътрешни вярвания.

 

 2. Потребителското изживяване е по-важно от продукта

Сега не е достатъчно да имате брилянтен продукт, стока или услуга, за да продавате успешно. Наоколо и без вас е пълно с гениални неща! Днес потребителското изживяване (клиент, купувач) във връзка с придобиването е важно. Ще станете успешен продавач, ако можете да организирате истинско „пътуване“, „уникално изживяване“ в допълнение към вашия продукт до получателя.

 

3. Мозъкът взема решение, предварително взето от подсъзнанието

Подсъзнанието постоянно се намесва в процеса на вземане на решения. Днес вие имате собствени ценностни системи, които влияят върху избора ви в момента на вземане на решение, но сте чували историите, които стоят в основата на тези системи много по-рано.

Например, попитайте хората какво предпочитат – пепси или кока-кола? Изборът на поне ¾ от анкетираните ще бъде кола. Но ако направите тест и предложите да опитате Pepsi и Coca-Cola със затворени очи, тогава повече от 80% ще изберат Pepsi. Защо? Защото според нашите вярвания колата превъзхожда пепсито. Колата се рекламира навсякъде, колата е маркетингов гений. Историята зад Coca-Cola има повече значение от вкуса на самата напитка.

За да прочетете цялата публикация трябва да влезете в профила си!
Вход Регистрация
Интересувате се какво е IMG Club и какви права ви дава? Научете повече
  • Категории

  • Абониране