Какво е storytelling. Визуалното разказване на истории е начин за разказване на история с помощта на илюстрации, снимки и видеоклипове, а в някои случаи с помощта на графики, музика, глас, аудио.
Казано по-просто, storytelling може да се сравни с презентация, реклама или филм.
Storytelling и бизнес
Storytelling е ефективна маркетингова стратегия и затова се използва активно при популяризиране на стоки и услуги.
Защо този метод работи, ще попитате. Просто е:
„Човешкият мозък е проектиран да обработва визуална информация 60 000 пъти по-бързо от текстовата.“
Когато създавате визуална история за популяризиране на бранда, е важно да вземете предвид следните нюанси:
- Фокусът на историята не трябва да е върху продавача и марката, а върху купувача с неговите нужди и интереси;
- Трябва да продадете не просто продукт или услуга, а да предложите на купувача определено изживяване при използването на този продукт или услуга. Трябва да продадете „начин на живот“. Помислете за Apple и Mercedes Benz. Тайната не е в продукта – а в начина на живот, който тези продукти създават и подобряват.
- Трябва да има известно несъвършенство и уязвимост в бизнес историята. Тогава за купувача е по-лесно да почувства доверие и симпатия към вашата история.
Според невролога Ури Хасън съществува феномен на „невронна комуникация“, чиято същност е следната:
„Когато слушаме история, пълна с образи, детайли, чувства, тогава в този момент в нашия мозък е включена същата област, както когато изпитваме и чувстваме тези чувства в реалния живот.“
Тайната на разказването на истории е да направите вашата история да стане тяхна история – историята на всеки от вашите слушатели.
„Правилната“ история ще създаде емоционална връзка между клиента и марката, ще породи чувство за собственост и съпричастност и ще бъде ключът към успеха.
10 правила и примери за използване на визуално разказване на истории в бизнеса
Искате ли да постигнете максимален ефект от използването на визуален разказ при популяризиране на марката? След това следвайте тези 10 правила:
- Не говорете за предимствата на вашия продукт или услуга, покажете ги. Ако можете да покажете на човек, който използва вашия продукт и това подобрява или опростява живота му – бинго! Това е най-добрият маркетингов ход.
Пример за прилагане на едно от правилата на визуалното разказване на Хайнц – Не говорете за предимствата на вашия продукт или услуга, покажете ги.