В тази тема ще анализираме какво означава storytelling в рамките на бизнес и маркетингова стратегия; видове истории в брандинга; защо историята има такава сила на влияние върху човека; откъде да започнете да създавате история за марка.
Какво означава понятието „история” в контекста на бизнеса и маркетинга
История или разказ е:
- начин за установяване на комуникация с други хора (потребители, доставчици, служители и др.),
- начин за предаване на знания и опит,
- начин да спечелите ума и сърцето на друг човек, а именно купувач, бизнес партньор или спонсор.
Трябва да запомните единственото правилно определение на жанра storytelling :
Историята е опитът на човешката трансформация.
Този опит може да бъде както положителен, така и отрицателен. Именно преживяното от човек и моментът на настъпване на промените в човека в резултат на това преживяване правят историята успешна. Следователно е необходимо да се помни, че всеки елемент е важен: опит-промяна-човек. Няма да има поне един компонент, няма да има интересна и ефективна история.
Една добра история сама по себе си създава стойност и стойност на марката. Затова не пренебрегвайте тази възможност.
Storytelling и бизнес: 2 вида истории
В бизнеса има 2 вида истории:
1) истории, които разказват за това как е създаден бранда, за технологичните и технически процеси на производство, за характеристиките на продукта, за суровините и т.н. Тази информация е от интерес за вас и хора, които са като вас – други бизнесмени и предприемачи. Но за потенциален купувач подобна история е скучна и безинтересна.
2) истории, които разказват за преживяването, свързано с продукта или услугата. Това са историите, които печелят сърцето и ума на купувача.