Библиотека

Мотиви за използване на СМИ от аудиторията

Тъй като PR специалистът се стреми да привлече вниманието на аудиторията чрез медиите, важно е да знаем защо и защо хората от тази аудитория използват медиите. Познаването на нуждите и потребителите на медийни услуги позволява на PR специалиста да създаде и популяризира своя продукт на този пазар – да проведе неговия маркетинг или да пусне продукта на пазара. Основните мотиви на аудиторията на потребителите на медийни услуги са: знание, разнообразие, социална полезност, грижа.

> Познание. Хората използват медиите, за да бъдат в крак с текущите събития, да знаят за нещата като цяло или за неща, които будят любопитство. Когнитивните потребности се основават на желанието на хората да изследват и променят средата си; Медиите ви позволяват да задоволите тези основни нужди.

> Разнообразие. Нуждата от разнообразие е друга основна човешка потребност. Медиите я удовлетворяват под формата на стимулация, релаксация и освобождаване на потиснати емоции и енергия. Сензорният глад, липсата на външни стимули е трудно поносим. Медиите имат емоционално и интелектуално въздействие върху хората, стимулират, освобождават ги от скуката или рутината на ежедневието. Някои хора гледат, слушат или четат медии просто за да запълнят времето си; да нямаш какво друго да правиш е по-добре от това да скучаеш. Сензорното претоварване, както и сензорният глад, могат да подтикнат човек да се обърне към медиите, да разсее напрежението от текущите тревоги, да превключи от тях към почивка, релаксация. Някои хора релаксират, като четат статии за приключения, други, като четат за електроника или слушат музика. Медиите дават на хората възможност за емоционално освобождаване, като представят сапунени опери и трагични истории. Може би хората се чувстват по-леки, когато мечтите им се сбъднат на екрана или нечии проблеми са по-тежки от техните собствени.

За да прочетете цялата публикация трябва да влезете в профила си!
Вход Регистрация
Интересувате се какво е IMG Club и какви права ви дава? Научете повече
  • Категории

  • Абониране